Fazerin brändit ovat pohjana kilpailussa, jossa käsityön harrastajat pääsevät suunnittelemaan ja toteuttamaan syksyn makeimmat neuleet käyttäen ideoinnin pohjana Fazerin makeiskääreitä. Kisa on jatkumoa viime kevään Novitan julkaisemiin neuleohjeisiin, joiden pohjana oli Fazerin vanhin makeinen Pihlaja. (Tai "Kettukarkki", joksi sitä olen itse aina kutsunut.)
Idea ja yhteistyö ovat mitä huikein näyttö siitä, miten hyvinkin erilaisten toimijoiden liittoutuminen ja yhdessä tekeminen vahvistavat molempien näkyvyyttä ja mielikuva organisaatioista kirkastuu parhaimmillaan ihan uudella tavalla.
Kuva löytyy Pinterestistä |
Novita taas on näyttäytynyt itselleni lähinnä yrityksenä, jonka toki tunnen nimestä, mutta onnettomana käsityöihmisenä heidän tuotteensa eivät sano minulla juuri juuta tai jaata. Tämän kilpailun myötä myös heidän yritysbrändinsä ja lankansa ottivat minut hetkeksi haltuunsa. Tällainen yhteistyö ja se, että he ovat ideaa itse ehdottaneet Fazerille, kertoo kekseliäästä ja ketterästä yrityksestä. Mielikuvani Novitasta nousi kerta heitolla monta pykälää! (Tosin pahoittelen - en edelleenkään aio lähteä heille lankaostoksille.)
Luulenpa, että tällaisiin erilaisiin tapoihin lyöttäytyä yhteen toisen toimijan kanssa olisi tarvetta monella muullakin. Out-of-box -ajattelu ei ole pahitteeksi missään tekemisessä. Jos se vahvistaa vielä brändiä ja tuo euroja kassaan, niin miksi ihmeessä ei. Enää täytyy siis keksiä omalle yritykselleni sopiva yhteistyöpartneri - niin ja se idea tietysti!
Lopuksi kannustan kaikkia, joista löytyy yhtään puikonheiluttajaa, ottamaan kutimensa esiin. Itse vinkkaan mielelläni lisää vaikkapa Kiss-Kiss-kaulaliinan toteutusajatuksiani, jos se ideana kolahtaisi sinuun. Olen myös mielelläni valmiin työn onnellinen loppukäyttäjä. Kisapalkinnon saa siihen oikeutettu kutojamestari pitää ilomielin.
Kilpailuohjeet löytyvät muuten osoitteessa http://pirkka.fi/karkkineule
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti